قیمت انواع آهن آلات

انواع آهن آلات

قیمت انواع آهن آلات

انواع آهن آلات

چه عاملی قیمت پروفیل مبلی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

خرید پروفیل مبلی باتوجه‌ به وزن محصولات انجام می‌شود. به‌خاطر اهمیت وزن در بازار آهن، قیمت پروفیل مبلی تحت‌ تاثیر این فاکتور است. اثرگذاری وزن محصولات در قیمت پروفیل صنعتی نیز دیده می‌شود. گاهی اوقات ممکن است وقتی مقطع فولادی سبک را خریداری می‌کنید، با مغایرت در وزن مواجه شوید.مغایرت بین وزن اسمی و بار، به‌خاطر تلورانس ضخامت ورق استفاده‌شده در ساخت است. تلورانس و مغایرت در تناژهای بالا، واضح‌تر دیده می‌شود.

قطعه فلزی پرکاربرد در ساختمان‎ سازی

پروفیل زد، یکی از انواع پروفیل‌های باز به شمار می‌رود که ظاهری شبیه به حرف Z در الفبای انگلیسی دارد. برای تولید این نوع مصالح فلزی از ورقه‌های فولادی استفاده می‌شود. ورق تحت فرایند خمکاری قرار می‌گیرد و به شکل Z درمی‌آید.برای افزایش طول عمر و مقاومت پروفیل زد در برابر خوردگی می‌توان آن را گالوانیزه کرد. گالوانیزه‌شدن در قیمت پروفیل تأثیر قابل توجهی دارد. پروفیل زد فولادی و پروفیل Z گالوانیزه، دو نوع اصلی این مصالح محسوب می‌شوند که بیشترین کاربرد را دارند.

قالب بندی میلگرد حرارتی

میلگرد حرارتی یا آرماتور حرارتی در سازه های فولادی به صورت عمودی در طول تیرها و یا در حالت شبکه ای در زمان ساخت سقف های کامپوزیتی و… اجرا می شود. میلگردها در اغلب اوقات با استفاده از روش جوش سرد به هم متصل می شوند. از قالب بندی میلگرد حرارتی برای افزایش مقاومت بتن استفاده می شود زیرا در همان ابتدای کار که بتن ریزی انجام می شود امکان ترک خوردن بتن زیاد است و در صورت ایجاد ترک در بتن سقف ممکن است در زمان بروز زلزله یا فشارهای دیگر موجب ایجاد خسارت های زیادی شود. با استفاده از قالب بندی میلگرد حرارتی از ایجاد چنین ترک هایی در بتن سقف جلوگیری می شود و احتمال بروز چنین خطراتی هم کاهش پیدا می کند.جهت اطلاع ار قیمت فروش میلگرد می توانید به وب سایت معتبر فولاد فیدار مراجعه کنید.

کاربرد پروفیل صنعتی

این محصول در صنایع گوناگونی مانند خودرو سازی و تجهیزات نظامی کاربرد دارد. در صنعت خودروسازی از اشکال پروفیل به صورت قوطی مربعی و مربع مستطیلی استفاده می شود. در سطوح مختلف صنعتی مثل خودروسازی یا تجهیزات نظامی, توجه به خواص مکانیکی و الکتریکی پروفیل ها از اهمیت بالایی برخوردار است و دانش فنی, امکانات تولیدی و تجربه کاری سازنده حرف اول را می زند.جهت اطلاع از قیمت روز پروفیل می توانید به وب سایت های معتبر مراجعه کنید.

منظور از دسته بندی براساس وزن ناودانی چیست؟

ناودانی ها از نظر وزنی به دو دسته سبک و سنگین تقسیم می شوند. وزن ناودانی سبک بر اندازه های درج شده در جدول اشتال منطبق نیست, یعنی وزن و ابعاد این ناودانی کمتر است, به همین منظور به آن ناودانی سبک می گویند. از ناودانی سبک بیشتر در ساخت پله ها, تجهیزات ساختمانی و ترمیم بناهای معماری استفاده می شود. اما ناودانی سنگین به لحاظ وزنی دقیقا مطابق با وزن درج شده در جدول اشتال است و اکثرا در ساخت تیرها, خرپاها, ستون ها و تجهیزات صنعتی به کار می رود.جهت اطلاع از نحوه فروش و قیمت ناودانی می توانید به وب سایت های معتبر مراجعه کنید.