قیمت انواع آهن آلات

انواع آهن آلات

قیمت انواع آهن آلات

انواع آهن آلات

میلگردهایی با پوشش اپوکسی

این نوع قطعه ساختمانی از شبیه به میلگردهای کربن دار بوده و فقط یک پوشش اپوکسی به آن اضافه شده است. این نوع از میلگردها بسیار در مناطق سردسیر کاربرد دارد و استفاده زیادی از این نوع قطعه در مکان‌های سرد می‌شود. جالب است بدانید که این نوع میلگرد 1700 برابر بیشتر از دیگر قطعات در مقابل خوردگی مقاومت می‌کند. اما برای اینکه لایه اپوکسی نازک است، زمانی که آن لایه آسیب می‌بییند، امکان خورده شدن دوباره ایجاد می‌شود.برای استعلام قیمت میلگرد می توانید به وب سایت فولاد فیدار مراجعه کنید.


https://www.fooladfidar.com/

تاریخچه مختصر ناودانی

به‌طورکلی استفاده از فولاد و پروفایل‌های مختلف ازجمله ناودانی و نبشی در ساختمان‌سازی از اوایل قرن بیستم شروع شد و خیلی زود در حین جنگ جهانی دوم، ناودانی عملاً یکی از مصالح ساختمان‌سازی محبوب و مهم به‌حساب می‌آمد. به‌طورکلی بعد از جنگ جهانی دوم بود که تعداد کارخانه‌های تولید فولاد در جهان نسبت به گذشته تا سه برابر افزایش پیداکرده و به همین جهت تولید فولاد و ناودانی آهنی شتاب بیشتری نسبت به گذشته گرفت؛ اما ناچار به دلیل شرایط بعد از جنگ بود که قیمت آهن‌ آلات نسبت به قبل کاهش‌یافته و همین موضوع عاملی برای استفاده از اسکلت فلزی و سازه‌های فلزی ساخته‌شده از انواع مقاطع فولادی ازجمله ناودانی شد؛بنابراین با رشد و کاربردهای گسترده سازه‌های فلزی در ساختمان‌ سازی، تقاضا برای محصولات فولادی افزایش پیدا کرد و ازاین‌رو تولیدکنندگان بیش‌ازپیش به تولید انواع مقاطع فولادی و خصوصاً ناودانی پرداختند، به‌طوری‌که امروزه شاهد انواع نبشی و ناودانی با کاربری‌های گسترده در صنعت سازه می‌باشیم.برای مشاهده قیمت ناودانی می توانید به وب سایت فولاد فیدار مراجعه کنید.

ناودانی چیست؟

ناودانی به‌ نوعی از پروفیل بسیار پرکاربرد در صنایع مختلف و ساختمان‌سازی گفته می‌شود که ازجمله پرکاربردترین مشتقات فولاد بوده و در انواع و اقسام سایزها و ضخامت‌ها تولیدشده و مورداستفاده قرار می‌گیرد. به‌طورکلی برش ناودانـی به شکل حرف سی انگلیسی با مقطع بیرونی مسطح و مقطع داخلی منحنی ناودانـی سی و نوع دیگر آن نیز ناودانی U است که زاویه سطح مقطع آن حالت گرد می‌باشد. همچنین ناودانی‌ ها در انواع مختلفی ازنظر شکل و روش تولید بوده و بسته به نوع کاربرد مورداستفاده قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است که قیمت ناودانی در جنس‌های مختلف متفاوت بوده و نوع آلومینیومی آن ازنظر وزنی معمولاً سبک‌تر، پرکاربردتر و با قابلیت شکل‌پذیری و استحکام تقریباً بالاتری می‌باشد.

تیر آهن ۱۶

این تیرآهن، یکی از گزینه‌هایی است که در ایمن سازی (ساخت اسکلت فلزی) ساختمان‌ها به کار گرفته می‌شود. در ساخت این تیرآهن نیز از آلیاژهای مختلفی استفاده شده است. ترکیب مختلف عناصر در آلیاژها، باعث می‌شود تا در هر ترکیب، یک رفتار خاص و منحصر به فرد دیده شود. لذا عناصر تشکیل دهنده‌ی یک آلیاژ را به همین منظور دستکاری می‌کنند تا به رفتارها و خاصیت‌های فیزیکی خاص دست پیدا کنند. در خصوص آلیاژهای فولاد نیز، ویژگی‌های فیزیکی هم‌چون مقاومت کششی، مقاومت خمشی و … قابل دستکاری با تغییر در عناصر سازنده آلیاژ هستند.از تیرآهن ۱۶ برای ساخت و اجرای سقف و ستون‌ها در ساختمان سازی استفاده می‌شود.شما می توانید قیمت تیرآهن را در وب سایت فولاد فیدار مشاهده کنید.

قیمت تیر آهن دوبل

امکان اعلام نرخ ثابت برای قیمت تیرآهن دوبل وجود ندارد. این امر به دلیل نوساناتی که در تمام مواد اولیه، سوخت و حتی قیمت ارز رخ می‌دهد، اتفاق می‌افتد. پس قیمت تیرآهن دوبل را باید در همان روز استعلام بگیرید.در قیمت تیرآهن دوبل، این مسأله خیلی اهمیت دارد که چه طول برشی و چه ضخامتی از آن مد نظرتان است. روشن است که قیمت، برای تیرآهن‌ های ضخیم‌تر و یا در ابعاد بزرگ‌تر، بالاتر خواهد بود. چرا که از مواد اولیه بیش‌تری در ساخت نوع ضخیم و بزرگ استفاده می‌شود. در حالت کلی بهتر است بگوییم که وزن سنگین‌تر تیرآهن، قیمت بالاتری خواهد داشت.